Folyamatos fejlődést és személyre szabott karrierutakat kínál a Magyar Suzuki Zrt.

2020.07.16.
A Magyar Suzukinál folyamatos fejlődés, fejlesztés zajlik a mindennapok szintjén.

Az autóipari cég gyakorlatilag minden hazai gyártású modelljének prototípusgyártása és sorozatgyártásuk előkészítése Esztergomban zajlik. Interjú két, a Magyar Suzukinál 14 éve dolgozó mérnökkel: Winiarczyk Tamás termelési mérnökkel és Tóth Tamás üzemegységvezetővel.


Milyen karrierutat jártál be eddig a Magyar Suzukinál?


Winiarczyk Tamás

Winiarczyk Tamás: Frissdiplomásként kerültem a vállalathoz. Nagy szerencsém volt, ugyanis elkéstem a felvételi interjúról, így a többiek már végeztek, mikor odaértem. Mégsem küldtek el. Néhány, a kiválasztással foglalkozó kollégával folytatott beszélgetés után közvetlenül a HR igazgatóval folytatódott az interjúm, és sikerült felvételt nyernem a Magyar Suzukihoz. Gyakorlatilag a pályám kezdete óta hegesztőmérnökként dolgozom. A kezdeti pozícióm mellett mára gyártósorfelelős termelési mérnöki feladatokat is ellátok.


Mit gondolsz, mennyiben köszönhető neked, és mennyiben a vállalatnak az eddigi előmeneteled?


W.T.: Az eredményeimet a magam részemről azt hiszem, a kitartásomnak és az alaposságomnak köszönhetem. A Suzuki ehhez hatalmas szakmai szabadságot adott és ad. Az üzemben ugyanis folyamatosan dolgozunk a működés optimalizálásán, ebben minden munkatársnak szerepe van. A különböző területeken dolgozó kollégák évente nyújtanak be részletesen kidolgozott fejlesztési, átalakítási javaslatokat. A tervek megvalósításának koordinációját mindig a javaslatot tevő kolléga végzi, ami remek szakmai kihívást és motivációt jelent már a gondolkodás során.


Szerinted miért válassza egy frissdiplomás mérnök a Magyar Suzukit?


W.T.: Az új SX4 S-CROSS típus berendezés terveinek koncepcióját, a hegesztő üzemben a hegesztő üzemi mérnökök már 100 százalékos arányban felügyelik, ami nagyon izgalmas feladat. Megkapjuk az anyavállalatunktól a 3D alkatrész modelleket, ezeket állásonként megvizsgáljuk, elkészítjük a berendezések konstrukciós terveit. Ezen tervjavaslatok alapján a kiválasztott beszállító cégek legyártják a szükséges berendezéseket. A partnereknél megvalósult berendezések gyártását, ellenőrzését is elvégezzük, és a telepítéseket is felügyeljük. Tehát ezen fejlesztések Magyarországon, magyar szakemberekkel történnek, melyek állandó friss szakmai kihívásokat biztosítanak.


Milyen karrierutat jártál be eddig a Magyar Suzukinál?


Tóth Tamás: Eredetileg kevés esélyt láttam rá, hogy frissdiplomás villamosmérnökként a Suzuki pont engem karol majd fel, ezért nagyon megörültem, amikor felvettek. Akkortájt került beüzemelésre egy nagy-értékű, új motorbeemelő gép a szerelőüzemben. Ez a szerkezet mindenki számára új volt, így friss elméleti ismeretekkel rendelkező szakemberként megbíztak a kezelésével. Hatalmas dolog volt számomra fél éven belül olyan jelentéseket kiadni a kezemből, amire az egész cég épít. Ezután gyorsan történtek a dolgok: előléptettek menedzser asszisztenssé, elkezdtem egy második diplomát, és még az első évemben voltam japán tanulmányúton is. 2009-ben felkértek a festőüzem működési arányának optimalizálására karbantartásvezetőként. 12 százalékos javulást értünk el az ottlétem első évében, így üzemvezető helyettessé léptettek elő. 2011-től 2015-ig töltöttem be ezt a pozíciót. Ezután felkértek a szerelőüzem vezetésére – azóta is ebben a munkakörben vagyok.


Mit gondolsz, mennyiben köszönhető neked, és mennyiben a vállalatnak az eddigi előmeneteled?


T.T.: Azt gondolom, hogy az érdeklődő, kapcsolatorientált, proaktív hozzáállásomnak és a tettvágyamnak köszönhetem a sikereimet, amihez a Suzuki a kezdetektől fogva támogató légkört, fejlesztéseket és tréningeket nyújt.


Szerinted miért válassza egy frissdiplomás mérnök a Magyar Suzukit?


T.T.: A Suzukinál mindenki csapattag, nincsenek közöttünk különbségek. A termelésen legyen szó vezetőről vagy beosztottról, mindenki ugyanazt az uniformist viseli. Egy célért, a vásárlók elégedettségéért dolgozunk, és ebben mindenkinek megvan a maga szerepe. Egyik feladat sem fontosabb a másiknál, egyik nélkül sem működne a teljes egész. A vállalatnál szoros közösséget alkotunk a kollégákkal. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a szabadidőmben is szívesen találkozom a munkatársaimmal.