Hogyan épül fel az informatikai terület egy olyan multinacionális autóipari gyártóvállalatnál, mint a Magyar Suzuki?
Két IT osztály működik nálunk, az egyik az európai üzleti alkalmazásokért felel, a másik a helyi, tehát a gyár közvetett és közvetlen kiszolgálását végzi. A két osztály közös területe pedig az IT infrastruktúra, mely mindkét területet összeköti.
IT fejlesztő mérnökeink végzik és vezetik a Magyar Suzuki több üzleti alkalmazásának fejlesztését és támogatását, hazai és egyes európai divíziók számára. Ezek a területre szabott, specifikus informatikai rendszerek támogatják az egyes üzemek, illetve üzleti osztályaink munkafolyamatait. Többségben saját fejlesztésű informatikai rendszerek gondoskodnak például az autók életútjának rögzítéséről a gyártósoron, előszerelési utasításokat adnak az összeszerelő sornak, optimalizálják a késztermék disztribútori, kereskedői oldali megrendelését, kiszállítását. Egyes üzleti folyamatainkat viszont, melyek a saját rendszereinkkel azonos adatbázis platformot használnak, vállalatirányítási rendszer (ERP) felügyeli.
Infrastruktúra fejlesztési csoportunk építi fel a rendszereink mögött álló szerverparkot, hálózatot, vagy adatcentert, és köti össze őket egy robosztus egységgé. HelpDesk részlegünk a rendszereinket használó kollégák és partnerek, hozzávetőlegesen ezer fő számára nyújt mindennapi segítséget. Végül, de nem utolsó sorban, gyártástechnikus kollégáink a gyártósor melletti informatikai rendszerek támogatását és megbízható üzemeltetését végzik.
Inkább az anyavállalat által meghatározott vagy saját fejlesztésű informatikai rendszereket használnak?
Anyavállalatunk biztosítja számunkra több stratégiai szempontú üzleti rendszerünket, amiket minden Suzuki gyárban egységesen használunk világszerte. Néha praktikusabb az ERP keretében beszerezni egy fejlesztést, de sok lehetőségünk van saját alkalmazások fejlesztésére is – ezek előnye, hogy üzleti területeink igényeire szabva tudunk gyors, integrált és rugalmas megoldásokat biztosítani. A rendszereink 60-70 százaléka ezért saját fejlesztésű. A vállalat több helyi képzést is biztosít, azonban a gyártásspecifikus ismeretátadás az új kollégák számára csak a tapasztaltabb Suzukis munkatársak tudásbázisára épülhet.
Hogyan lehet valaki informatikus a Magyar Suzukinál?
Z generációs, kezdő kollégákat és tapasztalt szakembereket is keresünk. A pályakezdők minden esetben egy vezető mentor kolléga pártfogolása mellett dolgoznak az első három évben, és kapnak egyre összetettebb feladatokat. A gyáregységek támogatásánál technikusi tudás a minimum, de a komplexebb területeken nagy jelentősége van egy erős informatikai és matematikai háttérnek, ide rendszerint csak felsőfokú végzettséggel vagy sokéves tapasztalattal keresünk kollégákat.
Miért válassza egy informatikai mérnök éppen a Suzukit a hazai gyártóvállalatok közül?
Az autóiparban folyik az összes iparág közül az egyik legösszetettebb gyártási tevékenység, így igen szerteágazó területek kihívásaira kell kreatív és specifikus megoldásokkal szolgálni. A Suzukinál rengeteg komplex üzleti és munkafolyamat van, így egy informatikusnak több terület munkájába is be kell tudni kapcsolódni, ami hatalmas fejlődési lehetőség bármely informatikai szakember számára. Hisszük, hogy a Magyar Suzukinál a saját fejlesztésű rendszerek biztosítják a fiatalabb és idősebb generációk számára a szakmai fejlődést, egyben a kreatív munka és alkotói szabadság megőrzését. Munkatársaink támaszkodhatnak összetartó csapatunkra és a szakterületek szoros együttműködésére.