Karrier People drive Suzuki A Suzuki motorja az ember

Összeszerelő üzem

Az üzem fő tevékenysége a gépjárművek végleges összeszerelése. Az Összeszerelő üzem a Magyar Suzuki Zrt. legnagyobb dolgozói létszámot foglalkoztató üzeme, mivel a szerelési folyamatoknak csak nagyon kis százaléka automatizálható. Az üzemben átlagosan 10-12 fős csoportokban végzik a dolgozók a munkájukat. Egy dolgozó átlagosan 5-6 szerelési műveletet végez az egyes gépjárműveken.

Az Összeszerelő üzem folyamatosan állandó sebességgel működő, szalagrendszerű gyártósoron állítja össze a gyártott gépkocsikat, mely 3 fő szalagrészből áll.

Az Egyes szerelősoron kerülnek beépítésre a későbbiekben burkolattal fedett alkatrészek, mint például a főkábel, padlókábel, zajszigetelők, bowdenek, fékcsőkötegek. Az Egyes szerelősor elején a későbbi munkavégzés egyszerűsítése érdekében az ajtók leszerelésre kerülnek. Az Egyes szerelősor legnagyobb beépülő főegysége a műszerfal, amely egy előszerelő szalagon kerül összeállításra, és komplett egységként kerül beépítésre a karosszériába.

A Kettes szerelősoron az alváz és futómű szerelési munkálatokat végzik el. Először a hátsó futómű, végül a kipufogó beszerelése történik meg.
A Kettes szerelősor legnagyobb beépítendő főegysége a motor. A motor beszerelését a Kettes szerelősorhoz kapcsolódó motor-váltó előszerelő soron készítik elő. Az előszerelő soron a generátor, az önindító, a motorkábel, a féltengely előkészítése történik meg.

A Hármas szerelősoron a gépjárművek végleges összeszerelése történik. Felszerelik a kerekeket, burkolatokat, lökhárítókat és visszaépítik a közben készre szerelt ajtókat. Itt történik meg a fékolaj, a hűtővíz és az üzemanyag betöltése, majd a gépkocsik első alkalommal történő beindítása.

A szerelő szalag végén a gépkocsik teljes funkció, külső megjelenés és szereltség ellenőrzés után kerülnek át a Végellenőrző sorra.